Başkan Tugay, Londra’dan CHP İzmir'deki olayları değerlendirdi: İyi ki istifa etmişim!
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın toplantısı için Londra’da bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP İzmir İl Başkanlığı’na yapılan baskını üzüntüyle takip ettiğini belirterek, “İzmir'e de bizi rezil ettiler. Bu kadar hırs olur mu kardeşim? Hakikaten inanamıyorum bunların olduğuna. Ben böyle uzaktan takip ediyorum ama içim acıyor. Ben bu adamların böyle adamlar olduğunu biliyorum. Yapacaklarını da biliyorum. O yüzden ben istifa ettim ki bana bunları söyleyemesinler, yapamasınlar diye. İyi ki de etmişim!” dedi.

Ses Gazete’ye konuşan Başkan Tugay, Londra’da bulunmasının da eleştirilmesine anlam veremediğini belirterek, seyahatinin tatil değil iş ziyareti olduğunun altını çizdi. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın davetlisi olarak önemli finansman görüşmeleri gerçekleştirdiğini belirten Tugay, “Bir yere kaçtığım yok, İzmir’in projeleri için Londra’dayım. Yarın dönüyorum” ifadelerini kullandı.
İşte Tugay’ın sorulara verdiği yanıtlar:
-Sayın Başkan Londra seyahatiniz tatil mi iş mi?
“Bu çok önceden ayarlanmış bir toplantı. Son dakikada karar verilmiş bir şey değil. Şöyle ki bizim Buca Metrosu ve bazı projelerimize finansman sağlıyor bu banka. EBRD dediğimiz Avrupa Yatırım Kalkınma Bankası. Önemli bir kurum bizim için. Adamlar bir zirve düzenlemiş. Beni de özellikle konuşmacı olarak davet ettiler. Şunu da söylediler. (Biz sizin bir sürü çalışmanıza destek oluyoruz. Sizi özellikle bekliyoruz) dediler. İlişkilerimiz kötü olmasın diye kalktım geldim. Bankanın üst yönetimiyle İzmir'in projeleriyle ilgili de konuştuk. O da çok iyi oldu. Bu görüşme gerçekten İzmir için, belediye için çok gerekliydi diye kalktım geldim. Keyfi bir şey değil.
“EŞİM VE KIZIM DA GELDİ, MASRAFLARINI BEN KARŞILIYORUM”
Ayrıca benim kızım İngiltere'de okuyor diye bir şey yazmışlar. Böyle bir şey yok. Benim kızım İngiltere'de geçmişte okudu bitirdi. Şimdi başka bir yerde, İngiltere'de değil.”
-Sayın Başkan kaç bavulla gittiniz Londra’ya….
“Bir bavulla… Nerden çıkarmışlar dört bavulu? Bizim bir tane bavulumuz var yanımızda getirdiğimiz. Bir bavulla geldik, bir bavulla dönüyoruz. Eşim ve kızım da benimle geldi.
“YARIN DÖNÜYORUZ”
Onların masraflarını da ben kendim karşılıyorum. Ve yarın dönüyoruz hep birlikte. Bir de şu var bizim dış ilişkiler daire başkanı… Onunla beraber çalışan bir müdür. Böyle bir ekiple geldik biz buraya. Ayrıca burada benimle birlikte Ahmet Aras, Vahap Seçer, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin de var. Bunların da olduğu bir toplantı bu. Nasıl bir itham bu. 4 Bavulla gitti ne demek? Yarın ben döneceğim ne diyecekler o zaman?”
-CHP İl Başkanlığında yaşananlar için neler söyleyeceksiniz?
“İzmir'e de bizi rezil ettiler. Bu kadar hırs olur mu kardeşim? Hakikaten inanamıyorum bunların olduğuna. Ben böyle uzaktan takip ediyorum ama içim acıyor. Ben bu adamların böyle adamlar olduğunu biliyorum. Yapacaklarını da biliyorum. O yüzden ben istifa ettim ki bana bunları söyleyemesinler, yapamasınlar diye. İyi ki de etmişim!
“DERDİM İZMİR!”
Şu an derdim; işleri aksatmadan İzmir'e hizmet için elimden gelen en iyisini yaparak devam etmek. Birincisi bu. İkincisi de siyasi açıdan bakacağız. Nedir doğru olan? Ben orada olacağım. Başka hiçbir şey yok. Doğru olan neyse onu yapacağız.”
-1 Temmuz'daki davayla ilgili bir korkunuz olduğu yönünde de söylentiler var. Korkuyor musunuz gerçekten?
“Asla… Neden korkayım ki? Bir suçum yok ki korkum olsun. Bakın, vallahi yok billahi yok! Kimseye bir gram ne bir şeyi teslim ettim, ne bir para alışveriş ilişkim olmadı. Benim bu taraklarda bezim yok, olamaz. Adamın biri sürü şey attı tuttu, bir şeyler söyledi ama o da şunu diyor. Mahkemede bunun böyle bir beyanı var.
“BU BİRİLERİNİN HAYALİ SADECE”
Diyor ki ‘ben sadece bunu duydum birilerinden’. Hani nerede duymuş? Bilmem nerede bir yerde dışarıda oturuyormuş. Yanındaki masada birilerini konuşurken duymuş. Beyanı bu. Mahkemeye resmi olarak beyanı bu. Bunun üzerine bana kim ne yapabilir? Zaten bütün telefon konuşmalarımızı, MASAK raporlarımızı hepsini zaten aylar önce çıkardılar. 1 Temmuz'da bir şey olmaz, ne olabilir ki? Bir suçum yok ki bir şey olsun. Bu birilerinin hayali sadece.”
-Özgür Özel cuma günü gelecekti pazartesiye ertelendi. Pazartesi bir görüşmeniz olacak mı yüz yüze?
“Mutlaka olacak. Zaten dün konuştuk. Zoom toplantısından sonra aradı, konuştuk. Düşüncelerimi biliyor. Ben tekrardan söylemem bile gerekmedi. Sadece kendisi ne yaptığını, neden yaptığını biraz anlattı bana. Ben de teşekkür ettim. Normal olması gereken sağlıklı bir yolumuz devam ediyor. Pazartesi günü de yüz yüze konuşacağız. Sonuç olarak ben bu süreci nasıl bir gözle takip ediyorum? Neyi sağlamaya çalışıyorum? Bunu beni tanıyan herkes bilir.
“BENİM BİR GÖREVİM VAR!”
Ben partinin kötülüğünü ister miyim? Bu haksız duruma karşı kimin yanında yer alırım? Ama şunu unutmasın kimse, benim bir görevim var! Belediye başkanlığımı, belediye ile ilgili işleri aksatmadan yürütmek zorundayım. Siyaseti de mutlaka yapacağız. Ama bunları yaparken halkın beni yanlış anlamaması için çabalıyorum. “Bu adam işi gücü bırakmış siyasetle ilgileniyor” demesinler diye mücadele ediyorum. Çünkü gerçekten böyle bir niyetim yok.”
-Londra'dan bir mesajınız var mı İzmir'e?
“Ben İzmir için buradayım. İzmir için Londra'dayım. Başka bir şey için, kendim için değilim. Ne bir sürü valizle geldim, ne benim kızım burada okuyor. Öyle bir şey de yok. Sadece ve sadece bu toplantıya katılmak için geldim. Yarın da dönüyorum. İzmir’e selamlar…”
Yorumlar
0Henüz yorum yapılmamış
Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz? İlk yorumu siz yapın.




