Balçova operasyonunda Başkan Yiğit'in annesi serbest bırakıldı!
Balçova ve Seferihisar Belediyelerine yönelik gerçekleştirilen operasyon kapsamında rüşvet karşılığı aday seçilme iddiası ile gözaltına alınan ve Veli Ağbaba'nın danışmanına bu gerekçe ile para gönderdiği iddia edilen Başkan Onur Yiğit'in annesi Meryem Yiğit emniyette ifadesinin alınmasının ardından serbest bırakıldı.

İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen örgüt kurma, örgüte üye olma, rüşvet, irtikap, kamu kurum ve kuruluşlarının zararına dolandırıcılık soruşturması kapsamında Balçova Belediyesi’ne yönelik operasyon gerçekleşti.
Operasyon kapsamında Malatya Milletvekili Veli Ağbaba'ya seçim öncesi 500 bin TL para yolladıkları belirlenen ve "rüşvet karşılığında aday seçilme" iddiasıyla gözaltına alınan Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit'in annesi Meryem Yiğit'in emniyetteki ifade işlemleri tamamlandı.
Meryem Yiğit ifadesinin alınmasının ardından savcılık talimatıyla serbest bırakıldı. Başkan Yiğit ise, halen gözaltında tutulmaya devam ediliyor.
Meryem Yiğit’in eşi CHP İzmir eski Milletvekili Onur Yiğit seçim günü sandık görevlilerine dağıtılmak üzere kumanya parası gönderdiklerini belirterek “Ben yıllardır yapıyorum. Kabahat aslında Meryem’in de değil benim. Ben dedim ki “arkadaşlarımıza kumanya parası gönder” dedim. Para o para; 500 bin lira aslında mesele bu” diye konuşmuştu.
Ali Yiğit “Yani Onur'la ilgili hiçbir şey yok. Meryem'den dolayı Onur'u aldılar. Meryem'in seçim öncesi kumanya parası olarak gönderdiği 500 bin lirayla ilgili, Seferihisar'da yürütülen soruşturma kapsamında işlem yapıldı. Meryem'i de aldılar. Meryem'den dolayı da Onur'u aldılar. Onur belediye başkanı olduğu için ona bağlamaya çalıştılar. Onunla ilgili hiçbir problem yok” ifadelerini kullanmıştı.
Yorumlar
0Henüz yorum yapılmamış
Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz? İlk yorumu siz yapın.




